Omgaan met agressie en ongewenst gedrag

De laatste jaren zien we een toename in agressie en ongewenst gedrag binnen de sociale sector. Agressie en ander ongewenst gedrag vanuit patiënt/cliënt/bewoner, maar helaas ook steeds vaker vanuit mantelzorgers/bezoek. Er zijn verschillende vormen van agressie en ongewenst gedrag en elke situatie vraagt om een andere benadering.

Het doel van de training

  • Deelnemers vergroten hun theoretische basiskennis over verschillende vormen van agressie en ongewenst gedrag.
  • Deelnemers verbeteren basisvaardigheden rondom het benaderen van, het luisteren naar en het omgaan met mensen die agressie en/of ander ongewenst gedrag vertonen.
  • Deelnemers verbeteren communicatieve basisvaardigheden die ervoor kunnen zorgen escalatie bij verschillende vormen van agressie en/of ander ongewenst gedrag te voorkomen.
  • Deelnemers leren verschillende technieken aan om fysieke agressie af te weren zonder de agressor daarbij te beschadigen.
  • Deelnemers leren waar hun eigen grenzen liggen en hoe deze (op tijd) aan te geven.
  • Deelnemers onderzoeken wat agressie en/of ander ongewenst gedrag doet met hun eigen gedachten, gevoel en gedrag en ze krijgen praktische handvatten aangereikt om in de toekomst mee om kunnen gaan.

Geinteresseerd?

Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Voorafgaand aan alle trajecten voeren we een persoonlijk gesprek,
om het traject zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen.